Locatie, locatie, locatie
In 1999 was Albert Heijn baanbrekend met de introductie van Albert Heijn To Go, een formule in een supermarktformule. Bijna 20 jaar later is bijna elke supermarktformule aan het experimenteren met gemaks-elementen en extra aandacht voor vers; formats en elementen die een antwoord moeten formuleren op de verschillende behoeften die consumenten aan het ontwikkelen zijn. In de Randstad worden steeds meer dagelijkse boodschappen gedaan en bezoeken mensen een supermarkt met de vraag ‘wat ga ik eten vanavond’ of ‘waar heb ik zin in?’. In buiten-Randstedelijke gebieden ligt de bezoekfrequentie echter steeds lager terwijl het gebruik van boodschappenlijstjes weer veel hoger ligt. Belangrijke ontwikkelingen die allemaal van invloed zijn op het succes van een winkelactivatie.
De afgelopen 28 jaar heeft Young Perfect een flinke set aan data opgebouwd waardoor wij A-merken zo goed mogelijk kunnen adviseren in welke supermarkten en op welke tijden te activeren. Zo kunnen we antwoorden formuleren op vragen als: in wat voor soort supermarkt winkelt de doelgroep van een A-merk (formule overstijgend), wanneer winkelt de doelgroep en wat voor producten koopt deze doelgroep nog meer? Wanneer we slim gebruik maken van deze data wordt een activatie relevanter, aantrekkelijker en effectiever.