Holoboer vertelt zijn verhaal op de winkelvloer

25 apr 23

Innovatief en creatief in-store activatieconcept gelanceerd om boer dichter bij de consument te brengen: Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij

 

Zuivelmerk Mijn Melk komt met een creatief idee om de boer en de consument dichter bij elkaar te brengen. Via de Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij op de winkelvloer vertelt een hologram van de boer over zijn product, hoe dat tot stand komt en welke voordelen dat heeft. Dit innovatieve en creatieve concept brengt de boerderij naar de stad en stelt consumenten in staat de boer op een levensechte manier virtueel te ontmoeten en zijn persoonlijke verhaal te horen.

Deel:

Marketingbureau Young Perfect bedacht dit vernieuwende concept samen met MBO studenten van de creatieve vakscholen Nimeto Utrecht en Het Grafisch Lyceum Utrecht. Daarna werd het concept uitgewerkt en omnichannel gemaakt zodat de klant een perfecte en unieke ervaring beleeft op alle kanalen. Simone Ooijens, Community Manager Nimeto: “Om studenten goed voor te bereiden op de arbeidsmarkt is de samenwerking met het bedrijfsleven essentieel. Onze studenten worden erg enthousiast van dit soort realistische projecten en leren er veel van”.

 

Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij gebruikt een holobox om een unieke en interactieve ervaring voor het winkelend publiek te creëren, waarbij de connectie met de boerderij ook op de winkelvloer gemaakt wordt. De holobox laat de boer verschijnen als een hologram, waardoor consumenten het gevoel krijgen de boer in levenden lijve te ontmoeten. De pop-up boerderij is ontworpen om de look en feel van een echte boerderij na te bootsen, compleet met virtuele koeien, kippen en heerlijke verse melkproducten, zo van de boerderij!

“Het concept van Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij is niet alleen vermakelijk maar ook educatief”, aldus Anne Rohof, Marketing Manager van Mijn Melk. Consumenten kunnen kennismaken met de boer en het korte productieproces van Mijn Melk. De virtuele boer vertelt niet alleen waar de melk vandaan komt maar ook stap voor stap hoe de melk van de koe in het schap komt. We stimuleren dat het winkelend publiek een band krijgt met de boer in de regio en emotioneel dichter bij het product komt te staan.  Daarnaast valt er ook genoeg te proeven. Jaap de Jong, Young Perfect: “Naast de pure kwaliteitsmelk van Mijn Melk willen we de consument ook inspireren met lekkere recepten. In samenwerking met Eatertainment zijn er 5 recepten ontwikkeld met Mijn Melk producten, die de shoppers kunnen proeven op de winkelvloer”. Daarnaast is er een evenementenkalender gemaakt, waarop zichtbaar is waar en wanneer de Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij te bezoeken is.

De medewerkers op het Albert Heijn hoofdkantoor kregen de primeur. “In samenwerking met Albert Heijn category management en AH Media Services hebben we iedereen binnen Albert Heijn enthousiast gemaakt over Mijn Melk”, aldus Corina van Mourik, Sales Manager van Mijn Melk. Boerin Yvonne was niet alleen als virtuele boerin aanwezig, zij stond ook in levende lijve­­ mensen haar persoonlijke verhaal te vertellen. Corina van Mourik: “Iedereen was enthousiast. Want het gebeurt natuurlijk niet vaak dat je de boer zo direct kan spreken”.

 

Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij zal een tour afleggen langs een aantal speciaal geselecteerde Albert Heijn winkels in de regio Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Brabant. Kom zeker langs en ervaar zelf de verbinding tussen boerderij en winkel.

Meer weten, heb je een vraag of wil je samenwerken?

Gerelateerd nieuws