Zomertafelen! met Blokker

01 De vraag

Ontwikkel een inspirerende off- en online campagne om de doelgroep; mannen en vrouwen van 25-55 jaar, te informeren én enthousiasmeren voor het funcooking en zomer assortiment en de merkoverweging te verhogen.

02 De oplossing

We ontwikkelden een omnichannel campagne gericht op inspiratie met het funcooking en zomer assortiment. Met frontstore activaties en recept- en contentontwikkeling, verspreid via kanalen van DPG Media (online en print) en Eatertainment.

03 Het resultaat

De campagne was succesvol, met o.a. > 18 miljoen online impressies en een bereik van 2,7 miljoen lezers in print op 12 momenten. De merkoverweging onder de doelgroep is verhoogd en het imago verbeterd.

Thuiskoken is een blijvende trend en de lockdowns zorgden voor een herwaardering van onze tuin. Blokker speelde in op deze trend met haar funcooking assortiment: buiten koken en tafelen tijdens de zomer kan gezellig en gemakkelijk.

Met het breedste assortiment op het gebied van koken en tafelen en variatie van A merken en eigenmerk producten. Met meer dan 400 winkels en een online webshop, is Blokker letterlijk altijd dichtbij.

Het assortiment heeft een grote kans van slagen bij de doelgroep; mannen en vrouwen in de leeftijd van 25-55 jaar, maar de doelgroep werd niet voldoende geactiveerd. Daarom aan ons de vraag hoe de merkoverweging en assortiments- en merkbekendheid te verhogen.

 

Van juni t/m augustus hebben wij een uitgebreide omnichannel campagne opgezet en uitgevoerd, genaamd: ‘Zomertafelen!’. De campagne omvatte contentcreatie met zomerse recept- en sfeerfotografie, waarbij het zomerassortiment centraal stond. Met branded recepten en redactionele artikelen via DPG Media in landelijke en regionale dagbladen, tijdschriften en op ad.nl en op social media. Ons food & experience platform Eatertainment-inclusief nieuwsbrieven en social media kanalen – maakte onderdeel uit van de campagne. Ook werden frontstore activaties door het hele land ingezet, in samenwerking met Verstegen.

 

De uitgebreide evaluatie laat zien dat de campagne effectief en succesvol was. Online via de kanalen van DPG Media en Eatertainment zijn meer dan 18 miljoen impressies behaald. Via print hebben we op 12 momenten in de zomer 2,7 miljoen de lezers van landelijke en regionale dagbladen bereikt en 2 x 837 duizend lezers van Flair. Ook de frontstore activaties waren een succes: meer dan 400 duizend shoppers hebben nader kennis gemaakt met de funcooking en het zomer assortiment.

 

De brand funnel laat mooie resultaten zien. Consumenten die blootgesteld zijn aan de campagne hebben onder meer een positievere houding tegenover Blokker en overwegen het merk vaker. Ten slotte is het imago van verbeterd onder de doelgroep. Missie: geslaagd!

Nog meer cases

Meer weten, heb je een vraag of wil je samenwerken?