De borrelplank van Mitsuba

01 De vraag

De vraag vanuit Mitsuba was het ontwikkelen van een schaal vol Aziatische borrelhappen van simpel tot iets meer sophisticated, zodat er voor iedereen inspiratie bij zit. Het merk staat immers voor “Spice up your life”.

02 De oplossing

Met op de Aziatische keuken geïnspireerde borrelgerechten zorgden we voor inspiratie, die we verspreid hebben via online en print, zoals o.a. het AD (‘Wat eten we vandaag?’-rubriek), het Eatertainment platform en een influencer campagne op social media.

03 Het resultaat

De doelgroep is, met boven de 3,5 miljoen mensen, geconfronteerd met heerlijke inspirerende borrelgerechten van Mitsuba. De activatie heeft bijgedragen aan het doel om de merkbekendheid en merkvoorkeur te verhogen.

"Met deze activatie hebben wij met Mitsuba ingezet op massabereik met relevante content voor de consument en in lijn met onze kernwaarden. 'Spice up your life' met Mitsuba door vandaag een vleugje Asian snacking aan de borrelplank toe te voegen."

Danielle Kranenburg - Marketing Manager Brands

Mitsuba is een Asian inspired brand met in het assortiment Aziatische rijstsnacks, dat graag inspireert door een vleugje Azië aan de borrelplank/het borrelmoment toe te voegen. De producten van Mitsuba zijn enorm lekker. De uitdaging is echter om dit te laten ontdekken bij het grote publiek. Het doel was dan ook om de naamsbekendheid en merkvoorkeur te verhogen.

We hebben buiten de gebaande paden gedacht en verrassende receptcontent gecreëerd die de consument inspireert. In deze campagne kwamen de vier pijlers van Young Perfect naar voren: conceptontwikkeling, content studio, het activeren via een influencer campagne én het Eatertainment platform. Op deze manier konden we een groot bereik creëren waarin de beleving centraal stond.

De gecreëerde content is ingezet op alle kanalen van Eatertainment, waarbij de 7 heerlijke (borrel) recepten ook nog eens samenkwamen op een fantastische Aziatische borrelplank. De content werd aangejaagd door influencer én receptbedenker Chefke Luc. Last, but not least werd het bereik sterk verhoogd door de inzet van de print en online kanalen van DPG Media. Hiermee is een bereik van boven de 3,5 miljoen mensen gerealiseerd. Als extra werd de rotatie ook gestimuleerd door de online ‘recipe to basket’ button bij alle receptpagina’s op Eatertainment.

Gerelateerde cases

Meer weten, heb je een vraag of wil je samenwerken?