Merci pop up shop – Nationale Bedankdag

01 De vraag

Maak Merci top of mind voor dagelijkse bedankmomenten en positioneer het merk op een modernere, informelere en toegankelijkere manier.

 

 

 

 

02 De oplossing

In aanloop van de Nationale Bedankdag is de Merci pop-up shop geopend als activatie in een bredere integrale campagne. Dé plek om shoppers te ‘raken’ en te inspireren.

03 Het resultaat

In 2 weken zijn ruim 400 duizend shoppers bereikt met zeer positieve engagement en succesvolle verkopen.

Een nieuw moment voor Merci, de lancering van de ‘Nationale Bedankdag’ op 21 september 2021. Het ideale moment om dierbaren te bedanken. De hele maand september inspireert en activeert Merci consumenten volop.

Nationale Bedankdag helpt mensen hun dankbaarheid te tonen en daar wordt iedereen gelukkig van. Merci helpt bovendien om het bedankje nog persoonlijker te maken in de Merci pop up shop.

Van 8 tot en met 21 september is de Merci pop-up shop geopend in The Mall of the Netherlands in Leidschendam. Dit is het moment om shoppers te inspireren en verder te bouwen aan de loyale Merci kopersgroep. Klanten konden een Merci product aankopen die vervolgens samen met een merkambassadeur gepersonaliseerd kon worden. Verder konden shoppers met hun creatie voor een ‘Instawall’ op de foto die ze konden delen via social media en als foto meekregen. Bovendien had de klant de mogelijkheid om de verpakking te versturen.

 

Shoppers reageerden enthousiast op de pop up shop en namen de tijd om een gepersonaliseerde Merci verpakking te maken. In 2 weken zijn ruim 400 duizend klanten bereikt en hebben velen iemand blij gemaakt met een gepersonaliseerd cadeau van Merci. Ruim 7.000 klanten hebben in de shop een persoonlijke cadeauverpakking. Zo heeft Merci bij zowel de ‘gevers’ als ‘ontvangers’ veel nieuwe ‘fans’ gemaakt. De verkoop en het marktaandeel van Merci is sterk gegroeid in vergelijk met dezelfde periode een jaar eerder.

Nog meer cases

Meer weten, heb je een vraag of wil je samenwerken?