Hoe kan de proefaankoop van het nieuwe snoepje Look o Look foammmies gestimuleerd worden?
Hoe kan de proefaankoop van het nieuwe snoepje Look o Look foammmies gestimuleerd worden?
Wij ontwikkelenden een activatie waarbij shoppers tijdens hun boodschappentrip het nieuwste snoepje van Look o Look konden proeven en vervolgens met korting kopen.
Met de activatie bereikten we gemiddeld meer dan 500 shoppers per winkel per dag waarvan ruim 60 shoppers een proefaankoop met korting deed.
Look-o-Look introduceert een heerlijk nieuw snoepje bij Albert Heijn, Superunie en Jumbo. De introductie van het snoepje, genaamd Foammmies, zal ook op TV en online ondersteund worden.
De wens van de klant is zoveel mogelijk consumenten Foammmies laten proeven en kopen.
Uit onderzoek van marktonderzoekbureau GFK blijkt dat nog steeds dat 70 tot 80% van de aankoopbeslissingen wordt gemaakt op de winkelvloer. Er liggen dus volop kansen voor Foammmies! Zoek de confrontatie op met de gewenste doelgroep op de winkelvloer, op de juiste plaats en op het juiste moment. Proeven = geloven!
Een instore activatie sampling sluit aan bij de doelstellingen van Foammmies namelijk trial en rotatie. We kunnen dus inspelen op het inzicht uit het onderzoek van GFK en beïnvloeden direct de aankoopbeslissing! Ons YP Demobile is praktisch in te zetten in vrijwel elk formaat supermarkt en is bewezen in haar eenvoud en effectiviteit. Bovendien is dit een bewezen activatie instrument in een bredere marketing campagne. Een kwalitatieve invulling van het POS materiaal en de merkambassadeur draagt bij aan het succes.
Dagelijks hebben we meer dan 500 shoppers bereikt in een gemiddelde supermarkt. Voor dit lekkere snoepje gingen gemiddeld ruim 60 shoppers over tot aankoop, na het geproefd te hebben. Zo droeg deze sampling bij aan een succesvolle introductie van het nieuwe snoepje.