Omnichannel campagne: Aviko Mashed Potato

01 De vraag

Aviko Mashed Potato leent zich uitstekend voor een verse maaltijd die je gemakkelijk en snel op tafel zet. Echter weet de consument deze aardappelpuree nog niet in het vriesvak te vinden. Hoe kunnen we zorgen voor inspiratie én vindbaarheid tot op de winkelvloer?

02 De oplossing

Met verleidelijke content lieten we zien dat aardappelpuree divers en vooral heel lekker is. Met opvallende recepten zorgden we zowel on- als offline voor zichtbaarheid en prikkelden we alle zintuigen.

03 Het resultaat

Een brede doelgroep is geïnspireerd met een alledaags product! Aardappelpuree was nog nooit zo aantrekkelijk om te serveren. De consument is verrast met inspiratie en gemak en ging over tot aankoop.

Afgelopen periode hebben wij Young Perfect gevraagd een deel van de retail activatie voor ons in te vullen. Feitelijk vroegen we om een winkelactivatie, maar we ontvingen een volledige campagne. Van social content tot on- & offline activatie en geo-targeting als ondersteuning voor de instore’s en de in basket technologie om de online shopper journey de finishing touch te geven. Zeer compleet! Mijn complimenten.”

Ruben Driessen - Country manager Sales & Marketing Retail NL

Alle producten van Aviko zijn te vinden in de supermarkt in het vriesvak. Alleen was de Aviko Mashed Potato minder bekend. Het doel? Mensen met dit product inspireren met vlotte, verse maaltijden voor doordeweeks. We hebben buiten de gebaande paden gedacht en verrassende receptcontent gecreëerd die de consument inspireert en toegankelijk is qua bereiding.

In deze campagne kwamen alle vier de pijlers van Young Perfect naar voren. We zijn gestart met een gedegen onderzoek en een trial case waarin we hebben getest en waarna de campagne is gefinetuned voor de uitrol in 2023. Tijdens de concentontwikkeling is een 360 graden omnichannel campagne uitgewerkt waarin bereik, interactie en engagement, beleving, conversie én volumegroei naar voren komen.

De gecreëerde content is ingezet op alle kanalen van Eatertainment.nl en aangevuld met de on- en offline inzet van DPG Media. Hiermee is een bereik van maar liefst 3 miljoen mensen gerealiseerd. In diezelfde periode zijn ook de activaties op de winkelvloer van start gegaan. Koks hebben de ontwikkelde recepten live bereid in de verschillende winkels. Zo telde alles impactvol bij elkaar op en werd de consument via alle zintuigen op verschillende plekken verleid. De klant is overtuigd van het heerlijke product en ging over tot aankoop. Met als resultaat een zeer hoge uplift op zowel de geactiveerde Aviko producten als de Private Label producten die onderdeel waren van de recepten. En dat op korte- én lange termijn!

Gerelateerde cases

Meer weten, heb je een vraag of wil je samenwerken?