Soms moet je de vraag voor zijn en inspringen op een trend die voorbij komt. In dit geval signaleerden onze creatieve foodies de trend butterboard. Door merken te benaderen die passen bij deze trend ontstond een breed inzetbare multibrand campagne.
Soms moet je de vraag voor zijn en inspringen op een trend die voorbij komt. In dit geval signaleerden onze creatieve foodies de trend butterboard. Door merken te benaderen die passen bij deze trend ontstond een breed inzetbare multibrand campagne.
Merken profiteren van verhoogde zichtbaarheid, doelgroepuitbreiding en merkimago-versterking en evoked set tegen een gereduceerd tarief. In aanloop naar de december feestdagen bundelen Verstegen Tafelgoud, Blue Band Roomboter en Tabasco hun krachten in een 360-graden campagne. Met onder andere concentcreatie, influencer-inzet, social media en instore activaties.
Een online bereik van ruim 3.00.000 en een offline bereik van ruim 400.000. Een eindresultaat waarbij de shopper geïnspireerd werd voor onder andere de feestdagen en de merken sterker gepositioneerd werden.
Geert Frank - Bickery Marketing & Business Development Director
Concreet bestond deze inzet online uit de ontwikkeling van: een campagnebeeld met recept, inzet van meso- en micro-influencers, inzet van het recept in 1 landelijke (Algemeen Dagblad) en 7 regionale kranten, advertising op de socials van Eatertainment, maar ook een eventkalender, blog en nieuwsbrief. Offline bestond de campagne uit instore POS, 2nd placement, tastings en activaties.
Een butterboard is een variatie op de borrelplank die we allemaal wel kennen, maar in plaats van een uitgebreide selectie dips, kazen en vleeswaren, wordt deze gevuld met uitgesmeerde boter, gecombineerd met verschillende toppings en smaken. Op platforms zoals TikTok en Instagram werden verschillende eigen versies van een butterboard gedeeld. Kijk hier hoe je zo’n butterboard kunt maken.