• Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
Menu
  • Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

076 5202933 – NL+32 (0) 16980230 – BE

Pop-up

Moleculair koken in Yoghurt Boutique

Winnaar Shopper Marketing Award 2017 – Categorie Field Marketing

Danone komt met een verfijnde activatie voor bezoekers van Albert Heijn XL Eindhoven. Hen wacht een spectaculaire smaaksensatie in de eendaagse pop-up ‘Yoghurt Boutique’. Foodie en smaakexpert Miljuschka Witzenhausen verrast shoppers met een demonstratie moleculair koken met Activia, waarbij men smaakvolle creaties kan proeven.

Pop-up
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_084_3734
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_085_6376
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_086_3842
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_087_3853
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_088_6423
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_089_3904
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_090_3919
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_091_6506
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_092_6511
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_078_3649
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_079_6309
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_080_6317
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_081_6323
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_082_3706
20161008_Activia_YoungPerfect_HR_083_3726
Vorige
Volgende

Doelstelling

Danone wil wereldwijd Activia herpositioneren om relevant te blijven met de doelgroep. Binnen de herpositionering ligt er meer nadruk op emotie en inspiratie dan op de functionele kwaliteiten van het product (het gunstige effect van het product op de spijsvertering). Gezondheidsaspecten van de productgroep yoghurt zijn een hygiene factoren geworden voor de consument waar shoppers steeds holistischer mee omgaan. Activia past binnen de gezondheidsbeleving van de shopper, maar shoppers zoeken tegenwoordig ook naar toegankelijke en lekkere yoghurtproducten. Danone Nederland en Young Perfect kregen de doelstelling om de herpositionering van Activia door te vertalen naar Nederland waarbij alleen de TVC internationaal georganiseerd was.

Strategie

Danone en Young Perfect hebben gekozen om zoveel mogelijk shoppers door middel van een fieldmarketing-promotie in aanraking te laten komen met de herpositionering van Activia. Danone heeft aangegeven te ondervinden dat de kracht van massamedia steeds meer afneemt terwijl de kracht van de winkelvloer toeneemt. Daarbij ligt de focus van de herpositionering van Activia op inspiratie en emotie, waarbij fieldmarketing de mogelijkheid geeft echt impact te maken door het proeven van het product. Mede daarom is het budget voor winkelactivatie 20 procent verhoogd en wordt er opzoek gegaan in de herpositionering van Activia naar kwalitatieve een-op-een momenten met potentiële Activia shoppers waarin de smaak van het product geproefd kan worden.

De start van de activatie en tevens de PR kick-off werd gehouden in de meest commercieel krachtige supermarkt van Nederland, Albert Heijn Extra Lekker in Eindhoven. Mede door het hoge aantal bezoekers (tussen de 30.000 en 40.000 per week) en de ruimte om uit te pakken met een eenmalige pop-up store van 50m2 kon het Activia verhaal daar het beste verteld worden. In de Yoghurt Boutique werd het vernieuwde Activia gepresenteerd door Food en smaakexpert en  influencer Miljuschka Witzenhausen wat de start vormde voor een 8 weken durende fieldmarketing activatie in 200 supermarkten.

Heldere data
Omdat het naast de reis ook om het resultaat gaat. Cijfers liegen niet.

18.000

Shoppers bereikt
Loading...

Meer weten?

Neem contact op met Jaap, Managing Director.

Contact opnemen of bel me op 076 520 29 33

Sterke voorbeelden
Onze paradepaardjes. Brand awareness, rotatie & beleving. Altijd data driven.

Pizza zoals la Mama hem maakte: Casa di Mama Pop-Up Pizzeria

Pop-up

Het regent citroenen: The Catchy LemonTree

Pop-up

Hero Jam Studio

Pop-up

‘Het witte goud’ in Dé Aspergewinkel

Pop-up

John West, vis op z’n best!

Pop-up

Smoothie DJ: feestelijke kick-off

Pop-up

Beemster Mac ’n Cheese pop-up restaurant

Pop-up

HEB JE EVEN?!

Pop-up

Het Beemster Kaasspecialiteiten winkeltje

Pop-up

Multi brand retailtheater met het Snoepwinkeltje

Pop-up

Hollandse Meester in Albert Heijn onthuld

Pop-up
  • Demonstraties, sampling & POS
  • Digital & Content
  • Foodtrucks
  • Koken & Workshops
  • Pop-up
Laat je verrassen
Ontdek inspirerende activaties, nieuwe foodconcepten en raak je creatieve snaar in het Young Perfect Activation Lab.
Dit wil ik ook!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen.

  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Over ons
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
Menu
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Over ons
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

Bezoekadres:
Takkebijsters 21
4817 BL Breda

076 520 29 33
076 530 60 72 (Sales)
info@youngperfect.nl

© Young Perfect 2021 – Algemene voorwaarden – Privacy – Inloggen

© Young Perfect 2021
Algemene voorwaarden  –  Privacy
Inloggen

Linkedin-in Instagram Facebook-f Youtube
Menu
  • Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

076 5202933 – NL+32 (0) 16980230 – BE

Bedankt voor je inschrijving