• Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
Menu
  • Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

076 5202933 – NL+32 (0) 16980230 – BE

Koken & Workshops

Maak kennis met de saladBAR

Consumenten zijn meer en anders gaan eten; een ontwikkeling die zich voornamelijk positioneert binnen het Randstedelijk gebied. Er wordt niet meer op 3 momenten gegeten. Inmiddels kent een dag namelijk maar liefst 7 eetmomenten. Tevens vindt er een verschuiving plaats van food service naar food retail. Om hier op in te spelen heeft Young Perfect het BAR concept ontwikkeld, waar de saladBAR een onderdeel van uitmaakt.

Koken & Workshops
SaladBAR AH (6)
SaladBAR AH (7)
SaladBAR AH (1)
SaladBAR AH (2)
SaladBAR AH (3)
SaladBAR AH (4)
SaladBAR AH (5)
SaladBAR PLUS (6)
SaladBAR PLUS (7)
SaladBAR PLUS (8)
SaladBAR PLUS (1)
SaladBAR PLUS (2)
SaladBAR PLUS (3)
SaladBAR PLUS (4)
SaladBAR PLUS (5)
Vorige
Volgende

De saladBAR speelt met haar opvallende en professionele setting, POS inzet en merkambassadeurs in op een belangrijke invloed factor binnen het koopgedrag van de gemiddelde Nederlandse consument: beleving. Uit onderzoek van Nielsen blijkt namelijk dat consumenten beleving in supermarkten belangrijker vinden dan prijs. Daarnaast wil de gemiddelde shopper graag geholpen worden in haar keuze voor een maaltijd, en maakt 70% tot 80% (GfK) van de shoppers hun keuze voor producten steeds vaker op de winkelvloer.

Binnen het saladBAR concept worden shoppers verrast met een gratis Salad to Go zodra zij een fles olijfolie van Bertolli aankopen. Deze salades werden ter plekke voor de consument samengesteld op basis van hun persoonlijke voorkeuren. Het uiteindelijke doel van de saladBAR? Consumentengedrag beïnvloeden door te helpen in de maaltijdkeuze en het stimuleren van de lange termijn verkoop (uplift) voor de deelnemende merken.

fMRI onderzoek

Voorafgaand aan de activatie is er een onderzoek gestart door middel van neuromarketing om na te gaan welk actiemechanisme het beste werkt. Hiervoor werd de samenwerking opgezocht met o.a. Roeland Dietvorst en Nienke Tjalma van neuromarketing onderzoeksbureau Alpha.One, Laurens Sloot en Marcel van Aalst van EFMI Business School en deOleo.

We hebben de invloed van verschillende prijsmechanismes op koopintentie getest met behulp van een hersenonderzoek (fMRI). Proefpersonen kregen 6 verschillende stimuli te zien terwijl de hersenactiviteit van de verschillende hersengebieden werd gemeten die voorspellend zijn voor koopgedrag. Uit het onderzoek is gebleken dat iets extra’s geven en de waarde daarvan benoemen beter werkt dan een price-off. Gedurende de looptijd van de saladBAR wordt dan ook het prijsmechanisme ingezet dat vanuit het ‘fMRI onderzoek’ als beste uit de bus kwam.

Heldere data
Omdat het naast de reis ook om het resultaat gaat. Cijfers liegen niet.

380.000

Shoppers bereikt
Loading...

Meer weten?

Neem contact op met Sandra, Projectmanager.

Contact opnemen of bel me op 076 520 29 33

Sterke voorbeelden
Onze paradepaardjes. Brand awareness, rotatie & beleving. Altijd data driven.

AH XL Kookstudio: Coca-Cola Winter BBQ

Koken & Workshops

Unieke samenwerking Fresh! Mall of the Netherlands: het witte goud in de hoofdrol

Koken & Workshops

Allerhande leert je kruidenboter maken

Koken & Workshops

Proef de Wereldse Keukens bij Albert Heijn

Koken & Workshops

De AH XL Kookstudio in Aziatische sferen met Fairtrade Original

Koken & Workshops

Lang Leve de Boterham!

Koken & Workshops

Migo Peer & Prep Workshop

Koken & Workshops
  • Demonstraties, sampling & POS
  • Digital & Content
  • Foodtrucks
  • Koken & Workshops
  • Pop-up
Laat je verrassen
Ontdek inspirerende activaties, nieuwe foodconcepten en raak je creatieve snaar in het Young Perfect Activation Lab.
Dit wil ik ook!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen.

  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Over ons
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
Menu
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Over ons
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

Bezoekadres:
Takkebijsters 21
4817 BL Breda

076 520 29 33
076 530 60 72 (Sales)
info@youngperfect.nl

© Young Perfect 2021 – Algemene voorwaarden – Privacy – Inloggen

© Young Perfect 2021
Algemene voorwaarden  –  Privacy
Inloggen

Linkedin-in Instagram Facebook-f Youtube
Menu
  • Onze werkwijze
    • Briefing & brainstorm
    • Conceptontwikkeling
    • Shopper Insights & data
    • Content creatie
    • Make a journey
  • Cases
    • Demonstraties, sampling & POS
    • Digital & Content
    • Foodtrucks
    • Koken & Workshops
    • Pop-up
  • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Ons team
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

076 5202933 – NL+32 (0) 16980230 – BE

Bedankt voor je inschrijving