Winnaar Shopper Marketing Award 2018 – Categorie Smart Innovations
Merkpositionering en meer zichtbaarheid onder jongeren is iets waar veel (food)merken zich tegenwoordig mee bezig houden. Jongeren zijn immers de klant van de toekomst, en – ook niet onbelangrijk – zij hebben wat te besteden. SPAR University, dé GRAB & GO studentenformule, komt middels haar unieke positionering op universiteits- en hogeschoolterreinen dagelijks in contact met deze doelgroep; een ideaal uitgangspunt voor een ludiek activatieconcept dat hier perfect op aansluit. In samenwerking met SPAR University heeft Young Perfect dan ook een nieuw concept ontwikkeld: Try&Buy. Hero Benelux krijgt met Hero Cassis de absolute primeur tijdens de uitrol van deze opvallende vorm van activeren.
Aan de basis van SPAR University staat ondernemersduo Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje. In 2013 startten zij de formule die studenten en millennials – een doorgaans moeilijk te bereiken doelgroep – op passende wijze verbindt met retail. Inmiddels bestaat de SPAR University formule uit een 9-tal winkels gevestigd op diverse universiteitsterreinen. Gemiddeld genomen worden deze winkels per week door maar liefst 189.000 shoppers bezocht; een fantastisch bereik!
Om relevant te blijven voor de primaire doelgroep, studenten, heeft SPAR University afgelopen jaar reeds gekozen voor een betere verbinding tussen online en offline. De doorontwikkeling van de SPAR University app is hiervan een belangrijk onderdeel. Deze trend zet zich perfect door in het Try&Buy concept dat Young Perfect in samenwerking met SPAR University, ontwikkelde.
Shoppers bij SPAR University krijgen via Try&Buy de mogelijkheid om een product live in de winkel uit te proberen binnen een ludieke setting waar beleving centraal staat. Bevalt het product? Dan kunnen zij de aanbieding in de SPAR University app activeren en via self-checkout afrekenen. Aanbiedingen binnen het Try&Buy concept worden daarnaast via de bekende LCD-schermen en via kleurrijk POS-materiaal gecommuniceerd. En de grote roze krokodil? Die speelt ook binnen Try&Buy een prominente rol. De producten die centraal staan binnen de Try&Buy activatie worden namelijk in zijn bek gepresenteerd. Als dát niet opvalt!
Neem contact op met Yvonne, Projectmanager.
Contact opnemen of bel me op 076 333 30 07
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Bezoekadres:
Takkebijsters 21
4817 BL Breda
© Young Perfect 2021 – Algemene voorwaarden – Privacy – Inloggen
© Young Perfect 2021
Algemene voorwaarden – Privacy
Inloggen