Chiquita bananen en duurzaamheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Geel en blauw, de legendarische Chiquita kleuren, maken samen tenslotte groen! Om haar duurzaamheidsbeleid extra onder de aandacht te brengen van de consument, voert Chiquita in de zomer van 2018 een brede campagne uit met een tweetal vooruitstrevende initiatieven: Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR). Onderdeel hiervan? Een reeks inspirerende winkelvloeractivaties: het Chiquita VR en AR spektakel.
Aan de basis van deze activatie? De samenwerking tussen Chiquita en Shazam, waarbij Chiquita bananen met Shazam stickers op de markt brengt. Een ogenschijnlijk vreemde combinatie, maar niets is minder waar! Iedere sticker verwijst namelijk naar één van de vijf delen van een VR-video die speciaal voor Chiquita is ontwikkeld. In iedere video staat een ander thema op het gebied van duurzaamheid centraal: onderwijs, milieu, mensen, kwaliteit en het oogsten van de bananen.
Het Chiquita VR en AR spektakel vindt plaats in 36 Albert Heijn XL winkels op primetime tijden op vrijdag en zaterdag; de ideale manier om direct een grote groep van maar liefst 750.000 consumenten te bereiken! De keuze voor Albert Heijn komt niet uit de lucht vallen. Als meest duurzame supermarkt van Nederland is deze namelijk een goede match met het duurzame karakter van Chiquita. Daarnaast biedt de activatie mogelijkheid tot het centraal stellen van de fruitcategorie bij Albert Heijn.
Tijdens het Chiquita VR en AR spektakel kunnen shoppers terecht bij een setting waar beleving centraal staat. Middels de opvallende branding en aankleding met bananenplanten waan je je namelijk in de regenwouden van Latijns-Amerika, de locatie waar de Chiquita plantages zich bevinden. Massa second placement met Chiquita bananen maken het geheel compleet en zorgen voor extra verkoop van dit impuls product.
Gedurende de activatie wordt voor de eerste keer gebruik gemaakt van Virtual Reality én Augmented Reality tegelijkertijd. Virtual Reality, VR, simuleert een virtuele wereld die je als gebruiker via verschillende zintuigen kunt ervaren. Je kunt er rondkijken en soms ook bewegen en objecten in de ruimte manipuleren. Veel VR-omgevingen zijn visueel en auditief via speciale VR-brillen met ingebouwd geluid, of via een smartphone die je hier in klikt. Door je hoofd te bewegen bepaal jij waar je naar kijkt, hierdoor is de beleving intenser en lijkt het echt alsof je op de gefilmde plek aanwezig bent.
Augmented Reality, AR, is een beeld van de werkelijkheid waaraan elementen door de computer worden toegevoegd. AR voegt dus als het ware een laagje toe aan de realiteit. Gedurende de activatie uit zich dit via de Shazam stickers op de Chiquita bananen. Wanneer deze via de Shazam app gescand worden, ‘opent’ er een venster waarna de bijbehorende video begint te spelen.
Neem contact op met Caroline, Sales Director.
Contact opnemen of bel me op 076 520 29 33
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Bezoekadres:
Takkebijsters 21
4817 BL Breda
© Young Perfect 2021 – Algemene voorwaarden – Privacy – Inloggen
© Young Perfect 2021
Algemene voorwaarden – Privacy
Inloggen