Vandaag opende brandstore HEB JE EVEN?! de deuren op Rotterdam Centraal. In deze nieuwe winkel draait alles om de zintuiglijke beleving van A-merkproducten. Twee weken lang delen drie A-merken de winkel en bieden reizigers een zintuiglijke, Aziatische beleving. In de zeven minuten die reizigers gemiddeld moeten wachten, brengt HEB JE EVEN?! functioneel en fun shoppen bij elkaar. Rotterdam Centraal is de eerste locatie waar HEB JE EVEN?! een tijdelijke themawereld opent.
ROTTERDAM – Vorige week stonden treinreizigers bij spoor 14 en 15 nog gebiologeerd naar hun smartphone te staren, maar vandaag is er reuring op het station. Twee dames die zo uit de Orient Express lijken te zijn gestapt, verleiden nietsvermoedende reizigers om een stap in een Aziatische wereld te zetten. In de pop-up store bereiden koks verse wokgerechten en laten reizigers kennismaken met producten van Conimex, Lassie en Engel Foreign Food. Er wordt geproefd, geprobeerd en de kant-en-klare boodschappentas staat klaar om mee te nemen, want de meeste reizigers ‘hebben maar even’.
Oprichters van Kortingisleuk.nl en Young Perfect zijn de initiatiefnemer van dit winkelconcept. ‘Met HEB JE EVEN?! willen we in eerste instantie A-merken iets nieuws bieden: de overtuigingskracht en relevantie van een winkel voor de prijs van een advertentie. Je kunt echter alleen relevant zijn, als je de behoeften van consumenten centraal stelt. Daarom is HEB JE EVEN?! een levende advertentie geworden waar alles draait om ruiken, voelen, proeven, zien, horen en beleven,’ vertelt Jesse Esra van Donk, new business developer van Young Perfect. ‘We hebben gemak en beleving samengebracht, op zo’n manier dat het perfect past in het dagelijks leven van consumenten en inspeelt op hun behoeften. En dat in slechts zeven minuten.’
Die zeven minuten staan centraal in HEB JE EVEN?! Onderzoek van NS wijst namelijk uit dat treinreizigers gemiddeld zeven minuten wachten op de volgende aansluiting. Bijna de helft van die reizigers is een young professional met een druk leven en een grote interesse in trends en internationale belevingen. Bovendien blijkt de herkenning van reclame in wachtsituaties twee keer hoger dan normaal en stelt 80% van de treinreizigers reclame op prijs tijdens het wachten, terwijl driekwart van de reiziger zich daarentegen ergert aan tv-reclames (bron: NOM). Van Donk: ‘Met HEB JE EVEN?! spelen we dus in op de behoefte van consument én laten fabrikanten en retailers zien waar nieuwe kansen liggen voor product- en merkactivatie.’
Rotterdam CS was een logische locatie om deze nieuwe visie op retail te lanceren. Dagelijks passeren zo’n 2,5 miljoen consumenten de NS-stations. Zo’n 110.000 daarvan reizen via Rotterdam Centraal. Stations worden een steeds belangrijker marktgebied voor retailers, zeker als ze slim inspelen op de lifestyle van de consument. ‘Als de eerste winkel van HEB JE EVEN?! aanslaat, zouden op andere Nederlandse stations ook zomaar nieuwe themawerelden kunnen oppoppen,’ aldus Jeroen Lubbers, initiatiefnemer en oprichter van Kortingisleuk.nl. ‘Er is volop leegstand op de stations. Met HEB JE EVEN?! benutten we die loze ruimte door consumenten fun en functie te bieden én helpen we A-merken een interactie aan te gaan met de consument. Waar HEB JE EVEN?! opduikt en in welke belevingswereld de reiziger kan stappen, blijft natuurlijk een verrassing tot het allerlaatste moment.’
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Bezoekadres:
Takkebijsters 21
4817 BL Breda
© Young Perfect 2021 – Algemene voorwaarden – Privacy – Inloggen
© Young Perfect 2021
Algemene voorwaarden – Privacy
Inloggen